fredag den 9. november 2012

Vertikal debut med den nye båd

Formiddagen blev afsat til at rode lidt med optimering af transducerens placering til det vertikale fiskeri. "Arbejdet" krævede naturligvis et smut på søen, hvilket blev ganske fornøjeligt i det venlige efterårsvejr.

Turbussen "Volle" med båd på trailer - lidt af en equipage at bakke rundt med!
Med sine blot 120 veldrejede kilo er det ingen sag at håndtere båden alene. Der er lidt nye rutiner at vende sig til med sådan en båd, men det er en ren fornøjelse at arbejde med!

Klar til at skyde i vandet!
Mit egentlige ærinde kunne nu begynde. Det er faktisk sin sag at lave et 100 % velplaceret set-up, der sikrer at tranducerkeglen kommer til at afdække både fisk og jiggens bevægelser i dybet. Efter nogen tid fik jeg dog pejlet mig nogenlunde ind på placeringen.

Arbejde med jiggen, hug, fight og ENDNU en fisk viser sig på bunden! Beklager det slørede billede...
 Blandt aborrer og små-gedder lykkedes det dog også at finde frem til "guldet". Et par mindre sandfisk - alle nuppet på Berkleys Ripple Minnow - lod sig overliste for foden af et par skrænter ud mod det dybere vand.

Dagens største!

5 kommentarer:

  1. Pas på du ikke bakker ind i min jolle ;-). Har rent faktisk købt den gamle jolle, som ligger lige ved naatur rampen. Den får snart nyt sted at bo :-).

    SvarSlet
  2. Kære Howald! Kunne aldrig drømme om at bakke op over dit gamle yoghurtbægre ;)

    Spændende nok med den gamle jolle. Den skal sikkert have et GRUNDIGT eftersyn.

    Skal desværre skille mig af med Volle - den er begyndt at gå/køre som en wobler - det er ikke rigtig godt ;)

    /Hense

    SvarSlet
  3. Jeg har fisket et par gange fra Howalds glasfiber predator-pram, mens den stadig var foreningsbåd. Jeg var meget godt tilfreds med plads og stabilitet. Lidt korn-60 og maling, så ligner den næsten en Alumacraft, Tracker eller Lund. :)

    Mit team besøger ovenstående sø en af hverdagene i den kommende uge.

    SvarSlet
  4. Heysan Nils,

    Jeg har bestemt også selv haft mange gode ture fra den omtalte båd :) Det er trods alt heller ikke både i sig selv, der fanger fiskene.

    Hvilken dag tror du I er på søen?

    SvarSlet
  5. Hej Henrik,

    Vi er højt sandsynligt på den ovenstående sø på torsdag fra solopgang. Du er velkommen til at joine.

    SvarSlet