tirsdag den 13. november 2012

Kold formiddag med båden

Det skulle vise sig at blive en rigtig kold fornøjelse at tage på søen her i formiddags. Det er naturligvis intet at regne mod den nordligste del af Sverige, hvor de første gedder over 10 kilo er landet - fra ISEN!
  Sandarterne var heller ikke synderligt interesserede i mine jigs og det lykkedes således også kun at lande en god håndfuld.

Dagens bedste nappet på en Ripple Minnow
Noget der tilgengæld kunne give varmen var gårsdagens opmærksomhed fra FishEco+. Det er da fantastisk at kunne skabe lidt interesse fra nyhedssiden, som ellers primært skildrer Svensk og til dels Norsk stof.

FishEco+ bliver dagligt tjekket - her ofte masser af vertikalberetninger!
Tilbage på søen mødte jeg i øvrigt Hr. Howald og Helveg, der var ude og motionere de helt store gummikreationer i jagten på en fed efterårsgedde - de havde lige tid til en lille hyggelig sludder og minsandten om ikke de havde fået fisk ;)

Howald og Helveg - vi ses!

4 kommentarer:

  1. Flot omtale du har fået hos FishEco!

    Udfordringen med træge efterårssandart kan åbenbart ikke altid løses med jig. En fireball kan være løsningen - men man kan også bruge combi-köder, hvor man har en mindre agnfisk agnet ovenpå jiggen. Det er et Dietmar-trick. Jeg skal selv teste det på torsdag - vejret bliver lækkert! :)

    Hvis du kommer forbi torsdag, kan du få et par Vectra og et par ködjigs at prøve.

    SvarSlet
  2. Heysan Myling,

    Du har ganske ret - de kan være ganske drilagtige! Hvis I har løjer i overskud, så vil jeg da meget gerne forsøge mig med et par stykker torsdag - tak:)

    Ideen med jig OG agnfisk har jeg aldrig fået til at fungere. Jeg har fået en enkelt på metoden, men har aldrig lært at time modhugget rigtigt. Dietmar præsenterer nu ellers ideen fint i "Zander im Herbst". Konceptet blev nok lagt på hylden da han forlod Hollandske Rozemeijer, for han nævner den da ikke længere selv.

    Ser frem til en hyggelig tur torsdag - jeg kunne forstå at Hr. Howald også ville med :)

    Venligst Henrik

    SvarSlet
  3. Glæder mig også til kombi-köder dag på torsdag:-). Og ja puha, det var køligt på søen idag. Men hyggeligt at mødes. Vi ses!.

    SvarSlet
  4. Henrik -> Har også set "Zander im Herbst" - fin fim. Jeg klipper bare modhugget af med det samme, når jeg bruger agnfisk og mærker den mindste indikation på hug. Det virker fint! En løje på ryggen af en 7" Fin-S - det kan ikke gå galt...
    Michael A. og jeg fisker i hver sin båd, så der er plads til dig i bådene, hvis du lader alubåden blive hjemme.

    Howald -> Vi må se, om vi kan gentage succesen! Under alle omstændigheder bliver det hyggeligt! :) Vi ses!

    SvarSlet