søndag den 4. november 2012

Brakvands Aborrer

Forventningerne var store, da turen for første gang dette efterår gik efter de brakke aborrer.
Havde hørt rygter om at de var ankommet, endda med en pragt fisk på den gode side af 2 kg!
Vel ankommet til åen, faldt jeg i snak med en af de lokale der desværre kunne fortælle, at de ikke var i biddet. Han havde kun set, at der var blevet landet en enkelt mindre aborre inden for den sidste time, til trods for at der stod en 10-12 mand at fiskede efter dem.
Efter et par timers fiskeri, havde det kun lykkedes det mig at fange et par halvkilos aborrer. Jeg stod og tænkte på alle de andre steder, jeg kunne have brugt min fridag på end lige her, da der pludseligt kom et bedre hug og ind kom der en aborre på ca kiloet, øv desværre fejlkroget. Den blev hurtigt genudsat og jiggen blev sendt i samme retning, der blev omgående kvitteret med endnu et hug. Det resulterede i dagens største på 1180 gr og 42 cm, ikke den største aborre, men den varmede da på en ellers umulig dag.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar