lørdag den 19. januar 2013

Gear til gedderne

Nu hvor vinteren har lagt sit grimme greb om alle søerne, kan man jo lige så godt bruge tiden lidt fornuftigt. Såsom at få fyldt grejkasserne lidt op.
Der var ellers lagt 4 søture i støbeskeen, tanken fyldt op med skaller, forfangene gjort klar osv.
Desværre kom der låg på den udvalgte sø dagen inden det første sats. ØV!

Så en tur til kbh og besøge Hunters House og Jagt og Fiskerimagasinet var jo ganske oplagt.
Noget af det jeg faldt mest for var en gang gummi fra Mieko. Jeg fik smidt 8 stk Pedator Tails i kurven, som jeg syntes ser rigtigt lovende ud. Et par større shads blev der også plads til.




 Faldt også over dette setup fra A.S.O, der virker perfekt til at montere de store gummidyr med. Det bliver i hvert fald spændende at se dem i action når isen letter:)




En anden ting der fangede min interesse var Tailcrawler fra fladenfishing.se.  De minder meget om SG`s Alien Eels, men er en hel del blødere i gummiet, dette er en stor fordel i det kolde vand, da de stadig er livlige selv med meget lav fart.




I morgen er det dog planlagt noget helt andet fiskeri, nemlig torske fiskeri. Jeg er blevet inviteret en tur på havet af en god kammerat, Søren Vejsager.

Der skal varmes lidt op til næste uge, hvor jeg skal på et 3 dages sats på Øresund sammen med Uge 4 Holdet.  Det er 27 år siden at dette hold blev oprettet og jeg har haft æren at, at have deltaget med dem de sidste 10 år.
Der vil komme lidt løbende opdateringer om, hvordan det kommer til at gå derinde i løbet af næste uge.

2 kommentarer:

  1. Ser sku spændende ud :-). Blev der også erhvervet et benzin drevet isbor??????????? ;-).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Howald. Hehe, har godt set dem, men ca 6000 for er isbor er lige i overkanten for min pengepung. Tror jeg vil nøjes med den manuelle af slagsen.:)

      Slet