torsdag den 10. januar 2013

Årets første geddejagt

Jeg havde egentligt planlagt en tur i åen for, at se om aborrerne havde indfundet sig. Muligheden for en tur på søen åbnede sig sig dog sent aftenen inden, så der blev i en fart rigget om, batterierne blev opladet og elmotoren fundet frem.
Kl 9 næste morgen var stængerne sat og jagten gik ind, 4 stk alien eels og en enkelt wobbler var monteret.
Efter flere timers søgen, var det eneste der havde vist interesse for agnene, en aborre på 47 cm og 1380 cm, fin fisk men ikke lige det jeg var taget af sted for.
Jeg fik sat kursen i en helt anden retning end jeg ellers havde planlagt hjemmefra, og så gik der hul på bylden. Endelig begyndte der at ske noget, men desværre ikke nogen med størrelse, knap 5 kg var hvad det kunne blive til.
 Da antallet af fisk var steget til 15, besluttede jeg at søge mod havn igen inden mørket tog over. Da jeg var i gang med at pakke grejet sammen, dukkede der en fin banan frem på loddet. En stang med en ål monteret blev sendt af sted, og sat i en stangholder, den kom dog ikke til at sidde der mange sekunder før den bukkede sammen. Kunne efter en fin fight lande en fin gedde på 106 cm og 7.85 kg, fedt med en meter fisk i båden.


  
7.850 kg & 106 cm

 Nåede kun lige at sende fisken retur da en af paravanerne udløste, efter et hurtigt modhug kunne jeg mærke at denne også føltes som en bedre fisk. Denne var også 106 cm men lige et par hundrede gram lettere.


7.650 kg & 106 cm

Så alt i alt en godkendt tur hvor det absolut kunne betale sig at kæmpe videre, selvom det så ret sort ud i starten.

Beklager de alt for ringe billeder men selvudløseren drillede gevaldigt og valgte at sende fiskene hurtigt retur og så måtte billeder være billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar