fredag den 29. juni 2012

Aim, shoot N' fight!

Michael havde været ude tidligere på dagen og kunne desværre berette, at forholdene ikke var de nemmeste. Således havde jeg heller ikke skruet forventningerne i vejret, da jeg sejlede ud over den næsten spejlblanke aftensø. De sidste to ture havde kun leveret meget korte sandarter og bestemt heller ikke mange af slagsen, så det ville ellers være rart med noget seriøs action!

De første pelagiske ekkoer tikkede ind på loddet og blev omgående præsenteret for en 10". Selvom jeg forsøgte at køre meget forsigtigt ned til fiskene, så var de LYN hurtige til at reagere negativt på mine anstrengelser. En enkelt mindre art forbarmede sig dog over jiggen og gjorde igen troen på fiskeriet intakt. Allerede igen på næste ekko var der seriøs kontakt. Jiggen havde nok stået over fisken i næsten et minut, før den pludseligt og fuldstændigt indhalerede 10"'eren! Fighten var helt i top og jeg skød egentligt fisken til at veje mere, men 4,52 kg pelagisk sandfisk kan bestemt også få smilet frem!



De næste knapt to timer gav ikke mere i frivandet, så jeg sluttede dagen af med to mindre arter i almindelig vertikal stil. Den ene nappede i øvrigt den "overtunede"  jig fra "Tun din jig" indlæget.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar