søndag den 5. maj 2013

Ny sø, ny udfordring, ny 10`er

Det var egentligt ikke planlagt at jeg skulle ud i dag, men da chancen for en hurtig morgentur bød sig var det bare med at slå til.
Da det kun var en kort tur, blev der pakket let, en Jerkstang og en spinnestang plus dertilhørende wobblere og jerkbaits.
Lagde ud med at Jerke langs skrænterne og det gav hurtigt pote, 2-3 mindre fisk op til ca 4 kg og en på 6.08 var oppe og vende ved bådsiden.
Der gik ikke længe før der igen var bud efter Buster Jerken igen, denne gang var det en meter fisk, 101 cm for at være præcis.

Da fiskeriet efter denne hugperiode døde lidt hen igen begav jeg mig til at slå over i lidt dørge fiskeri i stedet og DET gav pote.
På spinnestangen sad et nyindkøbt Shimano stradic 1000 der lige skulle afprøves, det var egentligt ikke ment, at det skulle på overarbejde men det kom det.
For enden af line var monteret en Westin Jätte i papegøje farve og jeg havde ikke sejlet ret langt før stangen bukkede sammen.
Efter en super fight hvor fisken bare blev ved med at gå mod bunden, fik jeg efter 10-15 min endelig presset den til overfladen, den tog et par gode lange udløb og så var den ellers klar til nettet.
Min hidtil længste gedde, dog ville den jo have haft et par kilo mere at give af, hvis blot den var fanget for en måned siden, men man skal jo absolut ikke klage.


10.6 kg og 119 cm

 
Heldigvis var der et par andre meget flinke fiskere i nærheden, der kunne assistere med fotograferingen. 
Der var desværre ikke nogen i nærheden da jeg fik de to 7`ere, så de blev taget med selvudløser og der har jeg tydeligvis en del at lære endnu.
 
Så beklager meget de ringe billeder men i får dem lige alligevel.

7.700 kg og 107 cm
 
 

7.350 kg og 101 cm
 
 
6.08 kg
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar