søndag den 13. oktober 2013

Vild formiddag

I fredags tog efterårsferien sin begyndelse og jeg havde lige mulighed for små fem timer på vandet inden, der skulle hygges med familien. Den kraftige vind fra øst ødelagde desværre planerne om at besøge mit hotspot, så de fire woblere måtte pænt følge efter båden på en anden rute end planlagt. Knapt havde den første Platypus ramt vandet før den blev sakset af den første gedde. Fin start og denne blev hurtigt fulgt op af en serie hurtige fisk mere, som alle fandt "næbdyrene" fra Westin interessante.Fiskeriet gik herefter nærmest amok og efter at have bommet seks hug i streg, flexede tre stænger nærmest simultant, mens tre gedder i 4-kilos klassen blev en erfaring rigere - fed måde at blive stresset på! Man kunne naturligvis have drømt om større fisk, men med 17 gedder i båden på så kort tid, toppet af 7,75 kg, må jeg sige at efterårsferien blev skudt i gang med manér :)
Konditionen bliver bedre og bedre
Efterårsferien byder i øvrigt på endnu en dørgetur efter gedderne og så en vertikaltur med fireballs i morgen.


1 kommentar:

  1. Sikke da en fantastisk tur du har haft. Synes selv det har været svært at få gang i mit efterårsfiskeri. (Esrum sø). Dette skyldes til dels sygdom og travlhed med familien;-). Men det har nu også knebet gevaldigt med at finde fiskene når jeg er kommet afsted. Kan ikke gennemskue hvilke dybder jeg bør fokusere på. Og med kun et par timer til rådighed er Esrum sø dælme stor:-). Bevares jeg er selvfølglig udstyret med lod søkort mv. Og har jo også mine hotspots fra en forrygende forsommer, men stadig noget sløvt. Lad mig bare sige mine platypus'er griner nærmest af mig, fisk får jeg ihvertfald ikke på dem :-D. Har du lyst til at give et hurtigt tip til at få "hul på bylden" ville jeg sige pænt tak. Spændede blog iøvrigt.
    Mvh Jacob

    SvarSlet