mandag den 15. oktober 2012

Søg og find!

Årstiden taget i betragtning, så artede vejret sig virkelig fra sin bedste side. Måske var vejret ligefrem FOR godt? Det er svært at sige, men fiskene var i hvert fald umulige at samarbejde med. Paravanerne blev sat med Real Eels og på de inderste stænger arbejdede et par Butch woblere i dybden. Eftersøgningen på en efterårskrokodille blev indledt og dagens første fisk huggede da jeg trak gennem den første skallestime.

6,4 kg, men noget slank endnu
Optimismen sted derfor et par grader og fiskeriet blev genoptaget i samme område, men lige meget hvor store eller massive skallestimer jeg dørgede igennem, så blev det kun til mindre gedder.

Selv inde på 6-7 meter vand var der store stimer.
Det monotone dørgefiskeri fik derfor en pause og vertikalgrejet blev fundet frem. Svenskerne har jo med succes fanget gedderne på det pelagiske vertikalfiskeri, men jeg kunne absolut ikke skabe interesse med mine agn. Lidt almindeligt vertikalfiskeri gav bedre resultater, men det var dog kun mindre aborrer op til ca. 800-900 gram, som var interesserede i FinS'erne.
Vejen hjem blev igen brugt med woblere og ål på slæb og ude over 10 meter vand, var der virkelig rovfisk omkring skallestimerne! Desværre ramte jeg ikke rigtigt på menukortet, selvom der virkeligt blev eksperimenteret med form, farve og hastighed.

Farligt sted at være skalle!

1 kommentar:

  1. Flotte ekkolodsbilleder! Det er tydeligt at se rovfiske-bananer under skalle-skyerne. Gedderne er på search and destroy mission! :)

    SvarSlet