tirsdag den 2. oktober 2012

Omblæste rovfisk!

Der var lovet op til frisk vind i dag, men jeg blev alligevel noget overrasket over bølgernes størrelse, da jeg stævnede ud over søen. Faktisk var jeg noget i tvivl om, hvorvidt mine agn gik ordentligt i vandet i de store bølger, men de tanker skulle senere vise sig, at være ganske overflødige.
  Fødefiskene viste sig i anseelige stimer og jeg forsøgte også at koncentrere dagens fiskeri omkring disse. Et par Butch-woblere og Real eels fulgte pænt efter båden og gik dog heller ikke længe før et par mindre gedder faldt for tricket.
  Ved middagstid blev båden ankret op i område, hvor ekkoloddet havde afsløret særlig mange byttefisk. Her blev området affisket grundigt med store shads og efterfølgende lidt mindre jigs. De store agn gav ikke noget, men der var godt gang i aborrerne på FinS i 5".


Efterfølgende måtte woblerne igen på arbejde. Denne gang over et dybere område. Igen var det en wobler i gedde-farve, der blev taget og denne gang af en noget bedre fisk. Fighten var ikke uden dramatik i de store bølger, men det lykkedes omsider at få den 7,4 kg tunge gedde i båden.



Bølgerne havde nu efterhånden noget en størrelse, hvor jeg måtte smide "safety-kortet". Der var simpelthen for vildt at sejle rundt i disse kæmpe bølger. Nu har jeg dog et godt udgangspunkt, når jeg skal på udkig efter gedderne næste gang.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar