fredag den 10. august 2012

Sandstorm!

DMI havde lovet rigtig fine forhold til i dag, så jeg var virkelig klar til at komme på vandet. Desværre kunne jeg konstatere at vejrguderne ville det anderledes - faktisk en hel del anderledes. Vinden var i det varslede hjørne, men den var desværre alt for stærk til at udøve prikskydning. Derfor måtte jeg tage til takke med almindeligt vertikalfiskeri.

Sandfiskene lod sig ikke nemt lokalisere, men efter nogen søgen lykkedes det dog, at finde et par fine ekkoer på 7-10 meters dybde for foden af en stejl skrænt. Fiskeriet var svært og der gik lang tid før der var bud efter jiggen første gang. Et par hug blev misset og endelig kom der også en lille sandart op og hilste på i båden. Den næste time smed jeg intet mindre en seks fisk i træk!!! Hvad der lige gik galt kan jeg ikke gennemskue, men det kørte bare ikke for mig. Jeg er dog glad for at den syvende fisk blev siddende hele vejen op til nettet. Vægten på 4,15 kg var ikke imponerende, men 82 cm sandart er nu dejligt at holde i favnen.



Fisken tog i øvrigt en tubejig fra FOX. Bestemt ikke sidste gang, der er blevet fisket med dem. Læg mærke til hvordan fisken bare er gået til tuben uden tøven!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar