torsdag den 6. marts 2014

Guidetur i åen



Det er efterhånden mange år siden at jeg har fisket målrettet efter ørreder, men denne vinter har dog budt på et par undtagelser. I fredags stod den så igen på en tur til strømvand, hvor Michael havde været så venlig at invitere mig ud på et lækkert slynget, stykke privat å. Michael har været her før, så i bedste guidestil lader han mig sende wobleren ud på den første oplagte standplads. Allerede i andet kast, bliver den firetigerfarvede Mieko Pesa taget resolut. Michaels foregående ture har budt på masser af undslupne regnbueørreder, så min første tanke er naturligvis også at det må være en burfisk. Fisken lader sig imidlertid overgive på kort tid og hurtigt afsløres det, at der er tale om en super fin bækørred. Fisken er et lille stykke over 40 cm og den karrygule bug står i god kontrast til den hvide finnestråle på gatfinnen. Et par hurtige billeder senere får fisken naturligvis sin frihed igen.
Flere sving og huller bliver fisket af og det bliver Michael, der lander den næste fisk – en hidsig burfisk. Michael fik i øvrigt fisken efter jeg troede at pladsen VAR fisket af ;)
Den næste time kunne Michael udpege endnu et par standpladser og åen bød på flere intense fights i det friskt strømmende vand. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar